כשמדובר על תאונת עבודה ביטוח לאומי היא הכתובת הישירה למיצוי זכויותיכם. כל השלבים להגשת תביעה על תאונת עבודה, והדרכים להימנע מטעויות

תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל מקום עבודה, והן אינן מוגבלות רק לעבודות בעלות מאפיינים פיזיים. קיים מגוון רחב של פגיעות פוטנציאלית שעלולות להתרחש במהלך העבודה או כתוצאה ממנה, החל מנפילה ועד לכאבי גב, כמו גם פגיעות שעלולות להתרחש בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. בכל הקשור לנושא של תאונת עבודה ביטוח לאומי מכיר בכל אחת מהפגיעות הללו, כמו גם בפגיעות אחרות כמו למשל פגיעות נפשיות. אלא שכדי למצות את זכויותיכן, חשוב כמובן לטפל בהגשת התביעה בדרך נכונה. מימוש זכויות רפואיות זוהי זכותו הבסיסית של כל אזרח.

בכל מקרה של תאונת עבודה ביטוח לאומי אחראי על שורת הטבות ופיצויים אותם יכול העובד לקבל. החל מהחזרים הקשורים לטיפול רפואי ועד לפיצוי בגין חוסר יכולת לעבוד. כך שאם עברתם תאונת עבודה ביטוח לאומי הוא אחת מהכתובות אליהן תצטרכו לפנות. בנוסף אליו, ניתן במקרים מסוימים להגיש תביעה גם כנגד המעסיק. הכול כתלות בסוג הפגיעה ובמאפיינים נוספים שרלוונטיים למקרה שלכם. 

אל תשארו לבד בעת צרה

איך מגישים תביעה על תאונת עבודה אל ביטוח לאומי?

לצורך הגשת תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי זקוק לניירת ואישורים מסוימים. כך שחשוב לשמור את כל הטפסים הנוגעים לאשפוזכם, אישורים מרופאים וכדומה. במקרה של החזר או תשלום הוצאות טיפול, יהיה עליכם להגיש את הבקשה לצד ההפניה הרלוונטית. 

לצורך קבלת דמי פגיעה בגין אובדן כושר ההכנסה, יהיה עליכם לקבל טופס הפנייה לטיפול רפואי מהמעסיק ולהעביר אותו למחלקת תאונות עבודה בבית החולים או בקופה. תמורת הטופס תקבלו תעודה לנפגע עבודה. כעת, לצורך הגשת תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי יבקש מכם העתק מהתעודה וטופס 211. הטופס יכלול פירוט של הפגיעה ומידע אודות התאריכים במהלכם לא עבדתם. בהתבסס על המידע אותו תציינו, ייקבע גובה הפיצוי. 

שימו לב שקיים לוח זמנים להגשת התביעה, שעומד על שנה מיום התאונה/פגיעה. במקרה שהפגיעה הובילה לנכות, באפשרותכם להגיש תביעה לקביעת דרגות נכות לצורך קבלת גמלה. 


0 Comments

כתיבת תגובה

Avatar placeholder

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן