תו נכה משרד התחבורה הוא למעשה הכינוי שקיבל תג חניה אשר מאפשר לזכאים לחנות במקומות מוסדרים לנכים. בנוסף, באפשרותם לקבל הקלות מסוימות והטבות שחשוב להכיר. למי מגיע התו ואיך פונים לקבלתו?

סימון חניית נכים

אנשים המתמודדים עם מוגבלות בניידות מסיבות רפואיות, יכולים בחלק מהמקרים להיות זכאים להוציא תו חניה לנכה משרד התחבורה, אשר ניתן במטרה להקל על ההתנהלות היומיומית שלהם. תו כזה מעניק אפשרות לחנות במקומות חניה המיועדים לנכים, לקבל הנחות בחניונים, לחנות בכחול-לבן ברשויות מקומיות רלוונטיות, לקבל הנחה על אגרת הרישוי ועוד. 

למי מוענק התו?

קיימים מספר סוגי תווים, שמיועדים לקהלי יעד שונים. ככלל, תו נכה משרד התחבורה מוענק למי שמתמודד עם נכות המגבילה ניידות – נכות או פגיעה ברגליים (מסיבות נוירולוגיות או אורתופדיות למשל, כמו הסובלים מפרקינסון, ALS או טרשת נפוצה), מי שמשתמשים בכיסא גלגלים, מי שמתמודדים עם מגבלת הליכה (בשל ליקויים נשימתיים לדוגמה) וכדומה. בנוסף, קיים גם תו לנכי צה"ל. 

ברשימת הקריטריונים המזכים לקבלת התו מופיעים גם מצבים רפואיים כמו דיאליזה, סרטן גרורתי ועוד. כך שאם אתם מתמודדים עם בעיה מהרשימה או עם בעיה נוספת שאינה מופיעה בה אך משפיעה על ההליכה, חשוב לבדוק את זכאותכם בהתחשב בקריטריונים ובפרמטרים העדכניים.

כיצד מממשים את הזכאות?

בניגוד למה שאתם אולי מניחים, התהליך מול משרד הרישוי אינו כולל שלב של בדיקות פיזיות. ההחלטה מתקבלת בהתבסס על תיק מסמכים רפואי עדכני, ולכן לצורך הגשת הבקשה נדרשים הפונים לרכז את כל הניירת הרלוונטית שמשקפת את מצבם. הבעיה היא שאנשים שמתמודדים עם מצב רפואי מורכב, לא תמיד יכולים להקדיש את הזמן לצורך בניית תיק כזה ועלולים לפספס סיכומי ביקור חשובים או לוותר על השגת מסמכים רלוונטיים אחרים.

אחד מהפתרונות שיכולים לסייע למי שמעוניין להוציא תו חניה הוא פנייה אל חברה שמתמחה במימוש זכויות רפואיות. חברות כאלה מציעות שירותים שכוללים בין היתר הסברים לגבי אופי התהליך, איגוד כלל הניירת הנדרשת ומתן מידע הכרחי שיכול לעזור למקסם את התהליך. 


0 Comments

כתיבת תגובה

Avatar placeholder

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן